Το μεγαλοβδομαδιάτικο μενού… συμβουλών!

Υγιεινές διατροφικές προτάσεις και συνδυασμοί για να ευχαριστηθούμε το Πάσχα χωρίς τύψεις!

Κατά τη διάρκεια της Mεγάλης Εβδομάδας:

  1. Μην ξεχνάτε την πρωτεΐνη! 

Το μεγαλύτερο σφάλμα που συμβαίνει κατά τη διάρκεια της νηστείας, είναι ότι δεν τρώμε αρκετή πρωτεΐνη, με αποτέλεσμα να διαταράσσεται η ισορροπία του οργανισμού και να πεινάμε διαρκώς! 

Πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι οι νηστίσιμες πηγές πρωτεΐνης γι’ αυτή την περίοδο είναι τα θαλασσινά, δηλαδή γαρίδες, καλαμάρια, χταπόδι, σουπιές, καβούρι. Έχουν λίγες θερμίδες και είναι εξαιρετικά χορταστικά! Προσέξτε μόνο να μην είναι τηγανιτά, αλλά μαγειρεμένα με όλους τους άλλους τρόπους όπως για παράδειγμα βραστά, ψητά, αχνιστά και να συνδυάζονται με λαχανικά, έτσι ώστε οι φυτικές τους ίνες να απομακρύνουν τη βλαβερή χοληστερόλη που περιέχουν. 

  1. Συνδυάστε τα όσπρια με ρύζι

 Ο συνδυασμός οσπρίων με το ρύζι, είναι ένα πολύτιμο μυστικό που δυναμώνει τον οργανισμό και τον κρατάει χορτάτο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τα αμινοξέα από τις φακές, τα φασόλια, τα ρεβίθια ή τη φάβα αλληλοσυμπληρώνονται με αυτά του ρυζιού επιφέροντας γρήγορο κορεσμό. Προσέξτε απλά την ποσότητα στο ρύζι…να είναι μικρή! 

  1.  «Επενδύστε» στα φλαβονοειδή 

Αυτή η περίοδος είναι η καλύτερη για να δώσετε στον οργανισμό σας τα φρούτα και τα λαχανικά που έχει ανάγκη. Τρώτε καθημερινά 2 μεγάλες σαλάτες, με ποικιλία λαχανικών, έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, ελιές (προσοχή, όχι πάνω από 3-4 την ημέρα), ρίγανη και κριθαρένιο παξιμάδι. Επίσης, προσθέστε στις επιλογές του πρωινού σας τη βρώμη και φροντίστε να καταναλώνετε ενδιάμεσα από τα γεύματά σας χυμό ρόδι και πορτοκάλι.  

  1. Φυτικά Ω3-Ω6-Ω9 

Εκτός από το ελαιόλαδο, εμπλουτίστε τη διατροφή σας με λιναρόσπορο, ηλιόσπορο, κολοκυθόσπορο και σουσάμι. Φροντίστε να τα τρώτε σε σαλάτες και σε μικρές ποσότητες προσαρμοσμένες στις καύσεις σας, γιατί είναι μεν υγιεινά αλλά είναι και παχυντικά! 

  1. Γλυκά και νηστεία 

Η περίοδος της νηστείας πρέπει να έχει και…τα γλυκάκια της. Γι’ αυτό, την περίοδο της Σαρακοστής τα ζαχαροπλαστεία φτιάχνουν γλυκά χρησιμοποιώντας υλικά που δεν περιλαμβάνουν ζωικές ουσίες. Προτιμήστε γλυκά χωρίς ζάχαρη, ενώ θα σας συμβούλευα να φτιάξετε τα δικά σας σπιτικά γλυκά με φυσικά γλυκαντικά όπως η Canderel Stevia*.  

  1. Άλλα δημητριακά! 

Αυτή τη Σαρακοστή πειραματιστείτε με καινούργιες γεύσεις και δοκιμάστε φαγόπυρο και κινόα. Είναι εξαιρετικά θρεπτικά, πολύ καλές πηγές σιδήρου και πρωτεΐνης και μας χορταίνουν με λίγες θερμίδες και καθόλου λιπαρά. 

Μεγάλο Σάββατο: 

Επειδή το Μ. Σαββάτο, το κυρίως γεύμα είναι βράδυ, προσπαθήστε τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας να είναι ισορροπημένα! Μην παραλείψετε ενδιάμεσα τα φρούτα σας και επιλέξτε για μεσημεριανό μία μεγάλη πολύχρωμη σαλάτα. 

Το βράδυ του Μ. Σαββάτου αποφύγετε το ψωμί και τα γλυκά. Μπορείτε επίσης αντί για την κλασική μαγειρίτσα (με με συκώτι και εντόσθια), να πειραματιστείτε με εναλλακτική μαγειρίτσα με κοτόπουλο και λαχανικά!

Την ημέρα του Πάσχα : 

Το πρωί μπορείτε να φάτε ένα κομμάτι τσουρέκι μαζί με ένα ποτήρι γάλα, χυμό ή πράσινο τσάι.

Ενδιάμεσα, όσο ετοιμάζεται το ψητό-σούβλα, φάτε ένα φρέσκο φρούτο όπως ένα μήλο.

Στο μεσημεριανό γεύμα μπορείτε να φάτε κρέας (κατσίκι ή αρνί, σουβλάκι…κ.α.), βγάζοντας στην άκρη όμως το ορατό λίπος (τουλάχιστον το περισσότερο) κυρίως για να μην επιβαρυνθεί ο οργανισμός σας με περιττή χοληστερόλη που έχουν τα κρέατα της ημέρας. Συνδυάστε το με μια δροσιστική πράσινη σαλάτα φτιαγμένη με μαρούλι, ρόκα, σπανάκι, κ.ά. 

Για γλυκό επιλέξτε ένα γλυκό που θα έχετε φτιάξει με την Stevia Canderel for Cakes & Drinks. Ετσι θα μειώσετε σημαντικά το θερμιδικό φορτίο της ημέρας, χωρίς να χάσετε τη γλυκιά απόλαυση! 

Το απόγευμα φάτε ένα φρούτο. Προτείνουμε 3 φέτες φρέσκο ανανά που είναι πλούσιος σε θρεπτικά καλά ένζυμα τα οποία βοηθούν στην πέψη.  

Το βράδυ, εφόσον όλη μέρα θα έχετε επιβαρύνει αρκετά τον οργανισμό σας με τις πασχαλινές (λιπαρές) τροφές (κατσίκι, αρνί, τσουρέκι, κ.α.), επιλέξτε ένα γιαούρτι χαμηλών λιπαρών με υγρή stevia Canderel και λίγες φράουλες ή φτιάξτε μία σαλάτα πράσινη με ρόκα, σπανάκι, μαρούλι, αγγουράκι, ντοματίνι. 

Ότι πάντως και αν επιλέξετε να φάτε…..να το ευχαριστηθείτε!!!!

*με γλυκοζίτες στεβιόλης από στέβια.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

νηστίσιμο κέικ

νηστίσιμο κέικ

Απόλαυσε αυτό το υπέροχο και νηστίσιμο κέικ από τον αγαπημένο μας pastry chef @Διονύση Αλέρτα. Δοκίμασέ το για όλη την οικογένεια, είναι τόσο εύκολο που θα σου λύσει τα...